ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ 

 

Η ποιότητα των Διδακτορικών Σπουδών ελέγχεται κυρίως με βάση τις δημοσιεύσεις του/της υποψήφιου/ας διδάκτορα ή την υποβολή άρθρων της διατριβής του/της σε έγκριτα και διεθνή επιστημονικά περιοδικά, καθώς και από τη συμμετοχή του/της σε διεθνή συνέδρια.

Οι προϋποθέσεις για τη δημόσια υποστήριξη της διατριβής είναι:

α) Η ετήσια έγγραφη υποβολή αναλυτικού υπομνήματος σχετικά με την πρόοδο της διδακτορικής διατριβής.

β) Η παρακολούθηση και η επιτυχής εξέταση σε σεμιναριακό μάθημα «Ερευνητικής Μεθοδολογίας».

γ) Η αποδεδειγμένη συμμετοχή σε ένα (1) τουλάχιστον διεθνές συνέδριο με κριτές και δημοσιευμένα πρακτικά.

δ) Δύο (2) τουλάχιστον δημοσιεύσεις με θέμα που προέρχεται από τη διατριβή σε έγκριτα,

διεθνή περιοδικά, που ανήκουν σε μια από τις κατηγορίες Q1, Q2 ή Q3 της SCIMAGO (SCOPUS).

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Έχουν αποδεδειγμένα συστηματική κατανόηση ενός γνωστικού πεδίου και πλήρη επάρκεια των δεξιοτήτων και μεθόδων έρευνας που συνδέονται με το συγκεκριμένο πεδίο. Αυτό επιτυγχάνεται από:

  • την παρακολούθηση και εξέταση του μαθήματος “Ερευνητική Μεθοδολογία”.
  • την εκπόνηση των δυο δημοσιεύσεων σε περιοδικά Q1, Q2, Q3 της βιβλιογραφικής βάσης SCOPUS.
  • την παρουσίαση ενός άρθρου σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο.
  • την ετήσια παρουσίαση της έκθεσης προόδου στην τριμελή επιτροπή.

Έχουν αποδείξει την ικανότητα να συλλαμβάνουν, να σχεδιάζουν, να υλοποιούν και να προσαρμόζουν μία ουσιαστική ερευνητική διαδικασία με ακαδημαϊκή ακεραιότητα. Αυτό επιτυγχάνεται από:

  • την παρακολούθηση και εξέταση του μαθήματος “Ερευνητική Μεθοδολογία”.
  • την εκπόνηση των δυο δημοσιεύσεων σε περιοδικά Q1, Q2, Q3 της βιβλιογραφικής βάσης SCOPUS.
  • την παρουσίαση ενός άρθρου σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο.

Είναι σε θέση να συνδιαλέγονται με τους ομότεχνούς τους, την ευρύτερη επιστημονική κοινότητα και με την κοινωνία γενικότερα σε θέματα των επιστημονικών τους πεδίων. Αυτό επιτυγχάνεται από:

  • την παρουσίαση ενός άρθρου σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο.
  • την παρακολούθηση και εξέταση του μαθήματος “Ερευνητική Μεθοδολογία”.
  • την ερευνητική υποστήριξη του Τομέα/Τμήματος, που σχετίζεται με το πεδίο της διδακτορικής διατριβής.
  • τη συμμετοχή στη διαβούλευση για την αναθεώρηση του ΠΠΣ.
  • τη δυνατότητα διεξαγωγής μέρους της έρευνάς τους σε ίδρυμα/ινστιτούτο/ερευνητικό κέντρο/επιχείρηση της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.
  • την ετήσια παρουσίαση της έκθεσης προόδου στην Τριμελή Συμβουλευτική Επιτροπή.

Έχουν πραγματοποιήσει κάποια συμβολή με πρωτότυπη έρευνα που διευρύνει τα όρια της γνώσης, αναπτύσσοντας κάποιο σημαντικό όγκο εργασίας. Αυτό τεκμηριώνεται από:

  • την εκπόνηση των δυο δημοσιεύσεων σε περιοδικά Q1, Q2, Q3 της βιβλιογραφικής βάσης SCOPUS.
  • την παρουσίαση ενός άρθρου σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο.

Έχουν ικανότητες για κριτική ανάλυση, αξιολόγηση και σύνθεση νέων και πολύπλοκων ιδεών. Αυτό τεκμηριώνεται από:

  • την εκπόνηση των δυο δημοσιεύσεων σε περιοδικά Q1, Q2, Q3 της βιβλιογραφικής βάσης SCOPUS.
  • την παρουσίαση ενός άρθρου σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο.